با پیشرفت شبکه های اجتماعی مفهومی به نام هشتگ مرسوم شد. حال اینکه هشتگ چیست و هشتگ چه کاربردی دارد و چرا ما باید از هشتگ در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم را در مقاله زیر توضیح خواهم داد.

هشتگ چیست؟


هشتگ نوعی برچسب است که در شبکه اجتماعی روی موضوعات مختلف زده می شود که هر زمانی اگر نیاز شد بتوانیم مجموعه ای از اطلاعات را در مورد موضوع به خصوصی در اختیار داشته باشیم.

 

هشتگ چه کاربردی دارد ؟


استفاده از هشتگ در پست باعث می شود که پست ها شانس دیده شدن بیشتر و هدفمند تری داشته باشند. اینطور که وقتی شما پستی منتشر می کنید که در آن به عنوان مثال از هشتگ #دکوراسیون_منزل استفاده کردید و فردی دیگر دنبال مطلب و عکسی در حوزه دکوراسیون_منزل است پست شما را می بینید. این یکی از صد ها دلیلی است که باید کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید.

حال که متوجه مفهوم و کاربرد هشتگ شدیم و متوجه شدیم که چرا باید از هشتگ استفاده کنیم این سوال پیش می آید که از چه تعداد هشتگ در پست در یک پست استفاده کنیم. طبق الگوریتم های اینستاگرام بهتر است برای بهتر دیده شدند حداقل 3 و حداکثر 30 هشتگ کاربردی و مهم در یک پست اینستاگرام به کار ببریم. همیشه این نکته را توجه کنید که استفاده زیاد از هشتگ به عنوان مثال 50 یا بیشتر باعث شناخته شدن پست ما به عنوان یک spam توسط اینستاگرام می شود. نکته ای دیگر این است که مخاطبان ما متوجه این حس بد می شوند که شما تحت هر شرایطی می خواهید مطالبی که منتشر کردید را به هر روشی به دیگران نشان بدهید و همه این پست شما را ببینند که این کار باعث عدم اعتماد افراد به شما می شود.

 

از این هشتگ ها استفاده نکنید؟


هر کسب و کاری در یک روز و در کوتاه ترین زمان به نتیجه نرسیده است. این یعنی چه؟ دیده شده خیلی از افراد که می خواهد پیج شان در اینستاگرام خیلی زود رشد کند و فالوور جذب کند به هر دری می زنند تا نتیجه بگیرند. از فالو کردن خیلی افراد بگیر تا گذاشتن پست های پر بازدید ولی غیر مرتبط با حوزه کاری شان. یکی از این راه های اشتباه استفاده از هشتگ های پربازدید ولی کاملا غیر مرتبط با محتوای شان. به عنوان مثال کسب و کاری در حوزه دندان پزشکی را فرض کنید که مطلبی درباره اینکه چطور مسواک بزنیم را منتشر کرده است ولی این فرد به خاطر اینکه بیشتر بازدید کننده سمت پیجش بیاید از هشتگ های #استقلال #پرسپولیس و… از این دست استفاده می کند که این کار به شدت غیر حرفه ای است.

 

راه های پیدا کردن هشتگ چیست؟


فرض کنید شما مدرس زبان انگلیسی هستید و می خواهید هشتگ های پرکاربرد و خوب در این زمینه را پیدا کنید. یکی از این راه ها این است که به قسمت search اینستاگرام خود بروید و در تب tags هشتگ خود را وارد کنید. ببینید که هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود چه کلماتی هستند، چند نفر از آن ها استفاده کردند.

 

فالو کردن هشتگ در اینستاگرام

 

در همان تَبِ سرچ اینستاگرام وقتی شما یک هشتگی را جستجو می کنید تعدادی هشتگ به شما نمایش می دهد. به عنوان مثال حوزه فعالیت من طراحی گرافیک است می خواهم مطالبی که افرادی دیگر فعال در حوزه گرافیک می نویسند را ببینم. حال برای برای این کار باید روی هشتگ مورد نظر کلیک کرده و دکمه Follow را بزنیم تا هر زمان پستی در اینستاگرام با هشتگ به عنوان مثال #گرافیک یا #طراحی_گرافیک منتشر شد برای من هم نمایش داده شود.

 

منبع: http://amoozeshdm.com/what-is-a-hashtag-and-why-should-we-use-it/